In haar laatste pabojaar liep Peggy stage in het gespecialiseerd onderwijs. “Toen al een leuke kennismaking”, vertelt ze. “Ik had meteen iets met de doelgroep en ben mijn akte speciaal onderwijs gaan halen. Ik heb nog iemand vervangen op De Widdonckschool in Heibloem, maar ben daarna in het regulier onderwijs beland.”
Peggy deed als leerkracht ervaring op in zo’n beetje alle groepen, was intern begeleider, coördinator, teamleider en directeur en werkte de laatste jaren als interim-schoolleider. “Als laatste in het speciaal basisonderwijs en dat vond ik opnieuw heel leuk.” Toen de vacature langskwam in Roermond, was de keuze dus snel gemaakt en solliciteerde Peggy. Ze begon afgelopen november als nieuwe directeur.