Goede school

In september 2023 kregen wij de waardering ‘Goed’ van de Onderwijsinspectie. Daar zijn wij natuurlijk trots op. De inspectie kijkt op scholen wat goed gaat, wat beter kan en wat misschien beter moet. Na het laatste bezoek aan onze school, kregen wij een ‘Goed’. Waarom vindt de inspectie onze school Goed?

Positief schoolklimaat

Wij zijn er éxtra trots op dat de inspectie heeft gemerkt dat wij een positief schoolklimaat hebben. “Er is een prettig leerklimaaat en de benadering van leerlingen is positief.”

Rijk onderwijsaanbod dat goed voorbereidt op de toekomst

• Wij bieden een rijk onderwijsaanbod dat leerlingen goed voorbereidt op hun toekomst.
  • Wij bieden verschillende leerroutes, een ruim praktijkaanbod en een doordacht stageaanbod.
  • Wij besteden veel aandacht aan sociaal gedrag, leren leren en burgerschap en leerlingen weten aan welke leerdoelen zij werken en hoever zij daarmee zijn.
  • Wij bieden verschillende buitenschoolse activiteiten en workshops van gastdocenten.
  • Wij bieden – vaak samen met andere scholen – mogelijkheden voor individueel maatwerk voor leerlingen.

Sterk team werkt samen aan kwaliteit

• Als team leren we van elkaar.
  • Wij bespreken onderwijsresultaten samen om ons onderwijs nog beter te maken.
  • Het is sterk dat we veel gegevens verzamelen over onderwijsresultaten en leerlingenzorg, maar we kunnen die nog grondiger bekijken om ons onderwijs gericht verder te verbeteren.
  • Wij kunnen nog beter uitleggen waaróm onze onderwijskwaliteit goed is.
  • Wij kunnen beter opschrijven hoe wij leerlingen die niet alle onderwijsuren kunnen maken begeleiden naar voltijds onderwijs.